מאמרים

שיטת הארגון ככלי זכרון

שיטת הארגון חשובה במיוחד בלמידה האנושית. נתאר לעצמנו מצב שבו עלינו ללמוד את האותיות הבאות ולזכור אותן, לאו-דווקא בסדר בו הן מופיעות:  ע – ס – מ – ת – ב – צ – א  הדרך הטובה והיעילה ביותר לזכור אותיות אלה, היא לארגן אותן למילים בעלות משמעות כגון:  מבצע סבתא או צבעת אסם או...

שיטת הסיפור וראשי תיבות ככלי זכרון

ראשי תיבות  "רבי יהודה היה נותן בהם סימנים: דצ"ך עד"ש באח"ב" . יהוד'לה צרף את האותיות הראשונות של עשר מכות מצריים לשלוש מלים: חסרות משמעות, אך קלות לזכירה.  השימוש בעזרים חיצוניים מצריך בד" כ מאמץ מזערי. לעומתם, עזרים פנימיים הם חלק מאיתנו ומהדרך שבה אנו רוכשים ומארגנים את המידע שאנו מעוניינים לזכור.  הם פחות נגישים...

התמודדות עם מבחני פסיכומטרי

חרדה וקבעון מחשבתי בזכרון מושגים

  אחת הבעיות הגדולות ביותר של תלמידי פסיכומטרי הינה חרדה. לפעמים אנו כל כך לחוצים ומנסים להזכר במילה או מושג מסויים שאנו בעצם מכשילים את עצמנו. אם ניסינו את כל הדרכים ואת כל הרמזים ועדיין לא נשלפה המלה נשתדל לא לחשוב עליה ונמשיך לשאלות אחרות. מה קורה בשלב זה? כאשר מפסיקים להתאמץ, נוטל את הפיקוד "סורק...

למידה יעילה

בקורס הפסיכומטרי ילמדו התלמדים את החשיבות של לימוד מאורגן: יחידות לימוד של 90 דקות וביניהן הפסקה של 30 דקות הן הצורה היעילה ביותר. לפי מחקרים שונים, כעבור 24 שעות מאירוע הלמידה אנו שוכחים %80 מהחומר שלמדנו. שיא הזכירה הוא דקות ספורות לאחר הלמידה. לכן, הוא מציע לערוך את החזרה הראשונה על החומר ברגעי שיא אלה....

השיטה הגרפית ככלי זכרון

השיטה הגרפית פועלת לפי הפתגם הידוע: תמונה אחת טובה מאלף מילים. כאשר הציגו בפני נבדקים תמונות או שמות של עצמים מוכרים, והם נתבקשו להיזכר ברשימת העצמים לאחר שעה ולאחר מכן במהלך שבוע – ההזכרות במילים הייתה קבועה ואילו ההזכרות בתמונות שופרה במהלך השבוע. ידוע גם שזכירתן של מילים קונקרטיות קלה יותר מאשר זכירתן של מילים...