מבנה הבחינה הפסיכומטרית

איך הבנת הבחינה תעזור לכם בפתרון השאלות

הבחינה הפסיכומטרית בודקת את היכולות שלכם בשלושה תחומים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית.

  1. פרקי החשיבה המילולית בוחנים אוצר המילים, היכולת לאפיין קשר בין מילים, כישורי ניתוח טקסט ומיומנות הסקת המסקנות מנתונים שונים. בבחינה מופיעים שני פרקים מילוליים, בכל אחד מהם 23 שאלות. בנוסף, ישנה גם מטלת כתיבה המהווה 10% מהציון בחשיבה מילולית.
  2. פרקי החשיבה הכמותית בוחנים את יכולתו של הנבחן להסיק מסקנות מנתונים מספריים, את מיומנותו בפתרון בעיות כמותיות, ובניתוח והבנה של טבלאות ותרשימים. בפרק הכמותי יש 20 שאלות.
  3. פרקי האנגלית בוחנים את בקיאותו של הנבחן בשפה האנגלית, את אוצר המילים ואת אופן ההתמודדות עם רעיונות שמובעים בשפה זו. פרק האנגלית כולל 22 שאלות. זהו החלק היחיד בבחינה הפסיכומטרית שאינו בודק חשיבה אלא ידע.

הבחינה הפסיכומטרית מורכבת מתשעה פרקים – מטלת כתיבה, ושמונה פרקים נוספים משלושה תחומים שונים.

מתוך תשעת הפרקים, מטלת הכתיבה ושני פרקים מכל תחום נכנסים לשקלול הציון. שני פרקים נוספים הם פרקי "פיילוט" שנבחרים באקראי, ומשמשים כמדד למרכז הארצי לבחינות ולהערכה לצורך אימות נתונים ובדיקת התאמתן של שאלות חדשות. אי אפשר לזהות אילו מהפרקים בבחינה הם פרקי פיילוט, וחשוב לפתור את כל הפרקים על הצד הטוב ביותר.

משך הבחינה

משך הבחינה הפסיכומטרית הוא שלוש שעות ו-10 דקות. לכל פרק בבחינה מוקצבות 20 דקות בדיוק, חוץ ממטלת הכתיבה – לה מוקצבות 30 דקות. במשך הזמן המוקצב רשאי הנבחן לפתור אך ורק את השאלות שבפרק הנוכחי. לא ניתן "לרוץ" קדימה או לחזור אחורה.

זו אינה בחינה רגילה! התמודדות עם סוג כזה של בחינה דורשת אימון והכנה! העזרים לפתרון הסימולציות שתקבלו באקדמיה לפסיכומטרי, וכמו כן הכלים שתרכשו באמצעות פתרון הסימולציות, יבטיחו שתגיעו מוכנים לבחינה.

במהלך הקורס תפתרו למעלה מעשרים סימולציות. כשתגיעו לבחינה האמתית – כבר תהיו מיומנים מספיק כדי להצליח.

זכרו – בפסיכומטרי אין בעיה של זמן.
לא מסכימים? נדבר על זה באבחון.

סוג השאלות

מעבר למטלת הכתיבה שבתחילת המבחן, כל הפרקים בבחינה כוללים שאלות סגורות בלבד. לצד כל שאלה מופיעות ארבע תשובות אפשריות, מתוכן יש לבחור את התשובה הנכונה.

מבנה זה מאפשר לכם להגיע לתשובה הנכונה גם בשיטת האלימינציה, באמצעות פסילת תשובות בלתי סבירות. גם אם אינכם יודעים בוודאות מהי התשובה הנכונה, עליכם לסמן תשובה כלשהי, שכן שיטת הניקוד בבחינה הפסיכומטרית אינה מורידה נקודות על תשובה שאינה נכונה.

לכאורה, השאלות בבחינה בודקות נושאים ספציפיים כמו בעיות תנועה, בעיות הספק וכו', אך במסגרת הקורס נלמד להתבונן על העקרונות החשיבתיים שמרכיבים אותן, ולהגיע לפתרון השאלה על פי הבנת העיקרון ולא על פי טכניקה.

רוצים לשמוע עוד?

  • "מעבר לפסיכומטרי, אני יכול להגיד שכיום לאחר שסיימתי קורס באקדמיה לפסיכומטרי אני יודע ללמוד, יודע לנהל את זמן הלימודים שלי בצורה אפקטיבית. קיבלתי כלים לחיים שהם הרבה מעבר למבחן ולציון הפסיכומטרי".

    גב בר ניר
  • באקדמיה לפסיכומטרי למדתי ללמוד, הבנתי שזה רק עוד מבחן בדרך לדברים גדולים הרבה יותר. התקופה הזאת באקדמיה הפכה אותי לסטודנט רגוע ומחושב, סטודנט שיודע להגיע מוכן לכל מטלה, מבחן או מצב שהאוניברסיטה זורקת עליו. אני מצליח!

    יעקב זינגר
  • באקדמיה לפסיכומטרי גיליתי מהן היכולות שלי ולאן אני יכולה להגיע. תודה על החיזוק והפרגון לאורך הדרך, בשיעורים הקבוצתיים ובפגישות האישיות. למדתי על עצמי דברים שהולכים איתי הלאה בהמשך הדרך האקדמית ובאופן כללי

    יעל רז
adminמבנה הבחינה הפסיכומטרית