מאמרים

הבנת הנקרא באנגלית

Reading Comprehension  

בכל פרק אנגלית במבחן הפסיכומטרי קיימים שני קטעי הבנת הנקרא, אשר כל אחד מהם מלווה ב- 5 שאלות. חלק זה בא לבדוק את יכולת הקריאה (הטכנית) ואת יכולת ההבנה של קטע. הקטעים אשר מובאים במבחן הם קטעי מאמרים מעולם האקדמיה, אך אינם מצריכים ידע מוקדם לצורך הבנתם. אורכו של קטע ממוצע בין 200-300 מילים. בקורס פסיכומטרי אונליין יהיה תרגול נרחב של טקסטים באנגלית.

שיטת הסבתא

השיטה הידועה והרגילה: ניגשים לקטע, ולאחר מכן עונים על השאלות תוך חזרה לפסקאות הרלוונטיות. שיטה זו מאפשרת הבנה מעמיקה של הקטע, אך גוזלת זמן יקר. שיטה לא אפקטיבית אבל לשולטים באנגלית בהחלט אפשרית אולם בקורס פסיכומטרי הדיגיטלי לא נמליץ על שיטה זו. חבל על הזמן והמאמץ שלכם יש שיטות יותר יעילות.

  שיטת ארבעת השלבים

שיטה זו מבוססת על אופי השאלות בפסיכומטרי וסדרן. המטרה: להימנע כמה שאפשר מקריאת הקטע והתמקדות אך ורק באותם קטעים אליהם מפנות השאלות. זו השיטה המועדפת שאותה גם נלמד בקורס פסיכומטרי.

שלבי עבודה:

דילוג על הקטע ומעבר לשאלות. בשלב הראשון עורכים הבחנה בין שאלות שיקראו להלן שאלות "מתנה" לבין שאלות "הבנה". שאלות מתנה הן אותן שאלות אשר מפנות לנקודה ספציפית בקטע. לדוגמה:

What does the word "it" refers to in line 7 The word "vehicles" (line 9) means:

שאלות אלה קלות בד"כ ואינן דורשות הבנה של הקטע. השלב הבא הוא מעבר לשאלות מתנה חבויות, שאלות אשר עוסקות בפסקאות. לשאלות אלה כבר נדרשת הבנה רחבה יותר של הקטע. לדוגמה:

It can be inferred from the first paragraph that –

השלב האחרון הוא מעבר לשאלות ההבנה שהן פשוטות יותר מהבנת הנקרא בעברית אך עדיין דורשות הבנת הרעיון המרכזי בקטע. לדוגמה: :The text mainly discusses .

במהלך קורס הפסיכומטרי אונליין תקבלו גם ספרים לתרגול של הבנת הנקרא וגם המורים יעבדו איתכם על השיטה הטובה ביותר לגשת לטקסט על מנת לפתור אותו הכי מהר והכי נכון על מנת שתוכלו להגיע לציון כמה שיותר גבוהה וכמובן שגם עם פטור

adminהבנת הנקרא באנגלית