מאמרים

כך 10 דקות ביום בזמן טיול שינו לי את הבחינה

הנושא היחיד בפסיכומטרי שדורש ידע ולא חשיבה הוא חלק האנגלית. למידת אוצר מילים ושיפור האנגלית לקראת הבחינה הן משימות לא פשוטות. כך תצליחו להגיע לפטור מקורסי האנגלית באוניברסיטה.

אז איך מקבלים פטור מאנגלית?

מציון מקסימלי של 150 בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית, ציון של 134 יקנה לכם פטור מקורסי האנגלית. הפטור אינו בגדר מותרות!  סטודנט שמגיע לאוניברסיטה בלי פטור נאלץ להוציא אלפי שקלים על קורסים באנגלית במסגרת האוניברסיטה, כאשר הנוכחות בהם חובה והבחינה מתקיימת יחד עם שאר הבחינות של התואר הספציפי בתקופת הבחינות.

ציון מתאים בבחינת אמי"ר או אמיר"ם לסיווג האנגלית יכול גם הוא להעניק לכם את הפטור; ההבדל בין שתי אלה הוא שבחינת אמי"ר שייכת למרכז הארצי ותקפה עבור רוב מוסדות ההשכלה הגבוהה, בעוד שאמיר"ם היא בחינה ממוחשבת התקפה אך ורק עבור מוסד הלימודים הספציפי בו היא מתקיימת. וודאי תשמחו לשמוע כי לכל הבחינות מבנה זהה, כך שההכנה אליהן זהה.

הבחינה הפסיכומטרית דורשת בעיקר חשיבה, אך כשמדובר בפרק האנגלית הידע משחק תפקיד מרכזי. כמובן שתידרשו לרכוש מיומנויות כמו מהירות וקריאת טקסט נכונה, אך לא תוכלו להצליח בהן מבלי להכיר את משמעות המילים שבשאלה.

ידע בשפה דורש הרבה מאוד זמן ברוטו אך מעט מאוד זמן נטו. מה הכוונה? הזמן שיש להקדיש ללמידת אוצר המילים קטן בהרבה בהשוואה, למשל, לזמן הנדרש עבור נושאים אחרים, אך צריך לפרוס אותו על פני תקופה ארוכה על מנת שהדבר יהיה אפקטיבי. אם תדחסו את למידת המילים לחודשיים שלפני הבחינה, תיצרו עומס-יתר וסביר להניח שהמאמצים לא יניבו את הפירות הרצויים.

פטור מקורסי האנגלית באוניברסיטהכך תנצלו את הזמן המת

השתחררתם מהצבא, ואחרי שנתיים-שלוש או יותר של עבודה קשה אתם רק רוצים לעבוד, לטייל ופשוט לעשות חיים. הבעיה מתחילה כאשר "עננת הפסיכומטרי" מרחפת מעל ראשכם. אבל מי אמר שאלה לא יכולים ללכת יד ביד? שימוש ב-10 דקות מתוך הזמן המת שלכם יכול להביא לשיפור האנגלית ולהשגת הפטור.

קריאת ספר או עיתון תשפר את מהירות הקריאה שלכם, את ההבנה מתוך ההקשר ותגדיל את אוצר המילים. נסו שלא לעצור בכל פעם שתיתקלו במילה לא מוכרת, וחשוב מכך, אל תוותרו על בחירת חומר קריאה שמעניין אתכם- הקריאה צריכה להיות כמה שיותר שוטפת, ולהפוך בסופו של דבר לפעילות מהנה.

שיטת לימוד המילים עובדת על פי עיקרון "לאט אבל בטוח". כל מה שדרוש לכם הוא פנקס ועט. עברו על מאגר מילות האנגלית הנפוצות בבחינה, ואת כל המילים כתבו בפנקס. הקפידו על 7-8 מילים בכל דף, המספר האופטימלי לזיכרון על פי מחקרים בנושא. אם תיקחו את הפנקס אתכם לכל מקום או תשתמשו באפליקציה שלנו, תצליחו לנצל את הזמן ביעילות.

בזמנים מתים כמו נסיעה ברכבת או המתנה בתורים – הוציאו את הפנקס במקום את הטלפון. בכל יום, למדו שני עמודים חדשים מהפנקס ובצעו חזרות על המילים שכבר למדתם.

אל תוותרו על החזרות! רק כך המוח שלכם יצליח לשמור את המילה בזיכרון לאורך זמן ולא תצטרכו ללמוד אותה מחדש. אם אתם רואים שיש מילה שאתם כבר זוכרים היטב- סמנו עליה קו, וכאשר יש 4 מילים מחוקות באותו דף, תלשו אותו והעבירו את המילים לעמוד חדש בכדי לשבור את הזיכרון הצילומי. תוכלו להשתמש גם בשיטת 'מילה לדרך'- אם אתם לפני נסיעה או הליכה ארוכה, החליטו על כמה מילים שתחזרו עליהן בראש תוך כדי.

על פניו השיטה עלולה להיראות מסובכת, וכמובן לא הדבר שדמיינתם שתעשו כשתצאו לכבוש את העולם. מצד שני, קרוב לוודאי שלא דמיינתם כמה שעות תבלו בהמתנה לרכבת בהודו או בתור למקלחת של ההוסטל. תהליך שכזה אכן דורש יותר מאמץ ומשמעת עצמית, אך תופתעו לדעת כמה מהר תסגלו אותם ותראו תוצאות. אי אפשר להשוות בין מילה שמוגרלת על ידי מחשב למילה שכתבתם, מחקתם ולמדתם בעצמכם. באותה שיטה, אגב, תוכלו להשתמש גם עבור אוצר המילים בעברית, כאשר אותו מומלץ לתרגל סמוך יותר למועד הבחינה.

פעמים רבות תלמידים נמנעים מלהגיע לאבחון בגלל תכניות כמו טיול או שעות עבודה אינטנסיביות, בעוד שלפעמים מתברר שהדבר העיקרי שעליהם לשפר הוא האנגלית. אנחנו ממליצים להגיע לאבחון גם אם אינכם מתכוונים לגשת לבחינה הפסיכומטרית בקרוב, כך שנוכל לבנות לכם תכנית לימוד אישית שתקרב אתכם אל היעד ותמנע מעננת הפסיכומטרי להוציא אתכם משלוותכם, ועל הדרך תעזור לכם להשתלב בכל שיחה ברחבי הגלובוס.
בהצלחה!

למידע נוסף על הקורס באקדמיה לפסיכומטרי לחצו כאן

adminכך 10 דקות ביום בזמן טיול שינו לי את הבחינה