מאמרים

הדברים שכל סטודנט חייב לדעת

ניהול זמן, למידה בקבוצות, סביבת לימוד נכונה ומסודרת… קיימות אינספור עצות לניהול הלמידה שלכם. אבל כיצד תצליחו ליישם את כל אלה? קיבצנו מספר עקרונות המהווים עבורנו קווים מנחים לתהליכי הלמידה שאנו מנחילים לסטודנטים במהלך הקורס. קחו נשימה, והזכירו לעצמכם איך עושים את זה נכון.

השלם גדול מסך חלקיו

תחושות רווחות בקרב סטודנטים הן חשש ותסכול כאשר לא מצליחים להבין את החומר הנלמד. במהלך הלימודים נתקלים בחומרים שעוסקים בנושאים שונים כך שנדמה שאין קשר ביניהם, אולם הנחה זו מתבררת לעתים רבות כשגויה. כמה פעמים קרה לכם שניגשתם לנושא חדש, ופתאום הרגשתם את אותה תחושה עילאית- הבנתם!

הדבר אינו מקרי. אל תדאגו, פעמים רבות, לומדים מספר נושאים שלכאורה נראים במבט ראשון לא קשורים, אבל רק כאשר תצליחו לקשר את מה שלמדתם תצליחו לראות את התמונה השלמה.

אל תלמדו יותר מדי

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: החלטתם לתרגל את החומר שלמדתם והצלחתם לענות על כל השאלות בלי אף טעות. אתם מרגישים תחושת הצלחה ופרץ אדרנלין אדיר, ומחליטים להמשיך ללמוד ולדחוק את המוח שלכם עד הקצה. טעות נפוצה זו נקראת "למידה עודפת".

מחקרים בנושא ממליצים לעצור לאחר שמגיעים לנקודת שיא של ריכוז או הבנה, כיוון שמנקודה זו ייווצר עומס על המוח ויעילותו תלך ותפחת. ליישום העצה יתרון גם בשדה הרגשי שלכם, שחשוב לא פחות מהשדה הקוגניטיבי- אם תמשיכו בלמידה סביר להניח שתחוו תסכול, ולא תזכו ליהנות מתחושת ההצלחה שהרווחתם.

התקדמו לאט אבל בטוח

משל ישן מספר על צב ועל ארנב שהתחרו במרוץ. הארנב, שראה את הצב מדדה מאחור, החליט לנוח באמצע הדרך, וברגע שהקיץ משנתו ראה את הצב חוצה את קו הסיום. אתם וודאי תוהים מה קשר הסיפור לעניינינו. סטודנטים המאמצים את גישת הארנב מעדיפים לדחוס את הלמידה בפרקי זמן קצרים ואינטנסיביים, ולנוח לאורך הסמסטר.

לאחר שנים רבות של הוראה ואינספור צבים וארנבים, אנו ממליצים לכם להיות הצב. התקדמו בקצב קבוע לאורך כל תקופת הלימוד, ולא רק כאשר תקופת המבחנים בפתח. שמירה על שגרת לימודים קבועה והקפדה על חזרות ותרגולים יבטיחו לכם הטמעה איכותית של החומר לאורך זמן, ויאפשרו לכם להקדיש זמן לפנאי ולבילויים באופן שלא יגרום לכם תחושת לחץ ושחיקה.

קחו נשימה עמוקה..

אם אתם מרגישים שאינכם יעילים תחת לחץ, תשמחו לדעת שיש הוכחות אמפיריות לתחושותיכם. מחקרים מצאו כי תחושת לחץ גוררת שחרור מוגבר של הורמונים הקשורים לתחושת משוב שלילי. בכך, נפגמים תהליכי יצירת זיכרונות ואחסונם, מה שפוגע בתהליך הלמידה כולו.

זכרו את הצב- למידה מתונה לאורך תקופה ארוכה תפחית את סיכוייכם להיקלע למצבי לחץ. בנוסף, אם אתם מרגישים צורך אל תהססו לקחת הפסקות ולהתעמל, לצייר, לבלות עם חברים או לבצע כל פעילות אחרת שעושה לכם טוב. רק כך תצליחו ליהנות מתהליך הלמידה ולא להרגיש במרוץ נגד הזמן.

למידע נוסף על הקורס באקדמיה לפסיכומטרי לחצו כאן

adminהדברים שכל סטודנט חייב לדעת

Related Posts