מאמרים

הסטודנט צועד על קיבתו

רבים מהסטודנטים נוטים להזניח את תזונתם במהלך הלימודים מפאת חוסר זמן או היעדר זמן ומודעות. אספנו עבורכם כמה עצות מפתח שיעזרו לכם לדאוג לעצמכם.

בזמן מנוחה המוח צורך 20% מכמות האנרגיה של הגוף, למרות שמשקלו היחסי הרבה יותר קטן. חשיבה צורכת אנרגיה! בקורס הפסיכומטרי רואים את זה – סטודנטים אוכלים יותר – ומפחיתים במשקל!

אל תוותרו על ארוחת הבוקר

רבים נוטים להזניח את ארוחת הבוקר – מדלגים עליה מפאת חוסר זמן, או מדווחים על חוסר תחושת רעב בשעות המוקדמות. למעשה, ארוחת בוקר נחשבת לחשובה ביותר משלוש הארוחות, ופעמים רבות קובעת כיצד יתחיל וימשיך היום. לאחר הצום הלילי, מאגרי הגלוקוז בגופנו מתרוקנים.

הגלוקוז מספק מקור אנרגיה עיקרי למוח, מאפשר ריכוז לאורך זמן ומשפר את התפקוד הקוגניטיבי. יתרה מכך, רמת גלוקוז תקינה היא הבסיס לייצור סרוטונין במוח, המוליך העצבי האחראי על מצב הרוח.

"בכדי לשמור על המשקל, עדיף לחסוך את הקלוריות של הבוקר" – זוהי טעות! גם אם אינכם מודעים לכך, דילוג על ארוחת הבוקר יגרום לכם לרעב ולסטרס, כך תגרמו לגופכם להשתוקק לפחמימות זמינות ולסוכר על מנת "לשרוד את היום". אם המדע לא הצליח לשכנע אתכם, היזכרו ברמב"ם שאמר כי "בבוקר יש לאכול כמו מלך, בצהריים כבן-מלך ובערב – כאביון".

הכינו את הנשנושים מראש

ביום ארוך של עבודה או של לימודים, המוח שלנו צורך כמות גבוהה של אנרגיה. רבים מאתנו מתפתים וקונים מאפים, עוגיות או חטיפי אנרגיה. מעבר לחסרון הכלכלי שבעניין, גם בתוך אותם חטיפים מסתתרות כמויות סוכר אדירות וחומרים מלאכותיים.

דאגו לצייד את עצמכם בנשנושים בריאים: ירקות ופירות חתוכים, חטיפי גרנולה ביתיים וכל העולה על רוחכם. תוכלו להכין קופסה מלאה בפירות יבשים ובאגוזים, ולמלאה אחת למספר ימים. הדבר מצריך מעט מאמץ בהתחלה, אך הופך בקלות לחלק אינטגרלי משגרת הבוקר.

שתו מים

האם אתם שותים מספיק מים? רובנו מבלים את ימי הקיץ בחדר ממוזג ובחורף כלל לא מרגישים צמא. ההמלצה היא לשתות כ-12 כוסות מים ביום, בלי קשר לתחושת צמא. צמא הוא סימן שהגוף מיובש, ועדיף שלא להגיע אליו. השתייה משפרת את תהליכי העיכול ומונעת הצטברות פסולת בגוף. יתר על כן, היא חיונית במיוחד לתהליך הלמידה, כיוון שמחסור במים גורם לבחילות, לעייפות ולסחרחורות.

"מרכז הצמא" הוא האזור במוח שהפעלתו גורמת לתחושת צמא. הוא נמצא בקדמת החדר השלישי ובהיפותלמוס, פחות או יותר במרכז המוח. אחד האזורים הקשורים בתחושת רעב נמצא גם הוא בהיפותלמוס, כך שלפעמים המוח מבלבל בין שתי אלה.

כשאתם מרגישים צורך עז לנשנש – שתו כוס מים, ופעמים רבות התחושה תעבור. כדי להפוך את שתיית המים להרגל, השתדלו לקחת אתכם בקבוק לכל מקום, ואף לשים בו חתיכות לימון, נענע, עלי מרווה ועוד.

אם אובחנה אצלכם הפרעת קשב וריכוז ואתם לומדים עם ריטלין או עם דומיו – דאגו לתכנן באופן יזום וקפדני את הארוחות לאורך היום. אחת מתופעות הלוואי המרכזיות של ריטלין היא הפחתה של התיאבון, נושא שכמובן עלול לגרום לפגיעה ביכולת הלימודית ובביצועים, גם אם אתם מרגישים מרוכזים. סטודנטים שלוקחים ריטלין ולומדים אצלנו מונחים לרשום ולתכנן את התזונה שלהם, והנושא מבוקר על ידי אחד מאנשי הצוות.

זכרו שדיאטות שאינן מתוכננות בצורה נכונה הן לא המפתח לבריאות. ברוב המקרים הן גוררות ירידה חדה במשקל המלווה בחולשה, באספקת אנרגיה דלה ובתופעות נוספות הפוגעת בבריאותכם ובתהליך הלמידה שלכם. אם עיקר תזונתכם תהיה מאוזנת, מסודרת ובריאה, תספקו לגופכם את כל מה שנחוץ לו ותוכלו להתפנק בנשנושים האהובים עליכם מבלי לחוש תחושת אשמה. כמו בכל תחום אחר, המפתח הוא השקעה לטווח ארוך ורכישת הרגלים נכונים.

adminהסטודנט צועד על קיבתו

Related Posts